ho ho ho haleloya merry x-mas

27/12/2011.

rasanya tak terlambat lagi tuk aku nak ucap merry (multiply) mas untuk rakan2 aku yang ternyata bukan islam melayu moslem yg menyambutnya. eh kenapa aku tulis merry (multiply) mas ?

haa, sebagaimana yang kau semua (di baca serbanitas/hijabsters/yunarian/sekularism bodoh piang tolol isap HAWW lagi bagus)

dan silalah kembali kepada root berkenaan murtad, tanya diri sendiri, apakah punca terjadinya murtad.

1. lisan
2. hati.
3. perbuatan.

di mana selagi tiada salah satu dari tiga perkara ini terjadi keatas seseorang umat manusia, adalah agak mustahil bagi mereka untuk di jatuhkan hukum murtad. bagi orang yg cetek agama, jika seorang ustat memberikan ceramah, kemudian dia memberikan contoh fizikal dan lisan yang berkaitan murtad adakah dia murtad?

"ehh yum isu murtad jangan di bawak main, bila2 masa tanpa kita sedar kita boleh murtad"

ya betul, memang bukan isu main2. tahukah anda bila nabi isa lahir sebenarnya? ha mesti tgh nak google sekarang, kan? (bodoh) jadi kalau murtad semudah itu mengikut kifarah murtad yang di tentukan oleh para ilmuan sebanitas yang tak berotak, jadi jatuh hukum murtad bagi mereka yang menghadiahkan sesuatu kepada orang lain pada tarikh 25 disember setiap tahun, maka jatuh hukum mereka kerana ia berkaitan dengan adat dan kepercayaan orang kristian.

"eh sekejap, tapi kan yum, aku rasa x-mas ni pegi church, baca doa, masuk gereja, bagi hadiah ni sekadar adat je kan? dinner ramai2 time hari perayaan adalah normal, betul?"

oh baru nak guna otak? agama sendiri kau tak kuasai, kau nak judge agama orang? kelakar lah awak ni adik2. ha tula lilit otak tu dengan sarung nangka, buat salut telor kotey gajah pun lagi bagus. helo? adat, itu semua tidakkan menjatuhi murtad semudah itu. jadi jika aku fasih bertutur bahasa cina ke russia kira aku ni murtad? sbb bertutur bahasa selain bahasa russia dan cina? sbb bahasa cina buddha perkenalkan, bahasa russia tuhan diorang cipta?

tak. tak semudah itu. hari gawai sambut takpa, x-mas tak boleh? kenapa? malaysia takda tuhan salji? kalau wish x-mas takut tuhan salji turun malaysia ni beku? hari gawai kena sambut sbb tuhan padi turun?

 trolled. part 1.

dah tu, amalan beri memberi ni, time x-mas je, kenapa di guna pakai time aidilfitri? bukan ke pengertian aidilfitri tu hari kemenangan bagi umat islam yang telah berperang dengan hawa nafsu sendiri, bukan untuk membazir beri sana sini ikut nafsu, shopping sakan ikut nafsu? apa alasan kau? engkau siapa nak jatuh hukum murtad bagi satu frasa yang entah sahih atau tidak berkenaan kelahiran nabi isa mengikut versi bible? (di baca- mesti kau masih google tentang tarikh lahir sebenar nabi isa dalam kalendar georgian dan masihi?)

ni ambil contoh ni pulak



ha ni nak cakap apa? mempersendakan islam? tapi kenapa aku tak rasa macam tu? aku rasa ni adalah cara yang sangat kreatif dan catchy tuk menarik minat budak2 muda yang suka kpork. this is something, creatif, berbanding nashid sekarang yang hanya bersimbolkan lelaki kacak dari lubnan bersuara sedap tapi pengisiannya kosong. pempuan hanya gilakan lelaki itu, dan adalah pemangkin bagi golongan bertudung lilit untuk menjadi lebih bodoh dari dasar dan secara basis.

am i right? am i right? u tell me? correct me if i am damn wrong. so i can learn from my mistake.

bagi golongan serbanitas, hijabsters, dan sekalian, semua benda dalam dunia ni jahat, freemason. burung hantu? haiwan freemason. tanah runtuh, taufan, tsunami pun sampai di relatekan dalam al-quran. 2012 disember tarikh hari kiamat? bulan ramadhan (di baca - ini adalah taakulan si bodoh sebanitas tarmizi abd halim)

oh my god for god sake, anda ni semua terlalu extreme dengan agama dan kaum sampai melupakan dari al quran itulah datang nya teknologi, sains dan al-quran co-relate satu sama lain. begitu juga bahasa, sastera, adat, dan meliputi segala2nya

yang sebenarnya jahat tu television, itu adalah dajjal sebenar, mengawal manusia dari rumah. menghabiskan masa 20 jam sehari menghadap television. otak rosak dek gelombang magnetik (theori berkenaan kanser otak 10 tahun dahulu)

jauh di sudut hati kecil saya, saya berharap agar golongan2 ini di kurniakan otak. mungkin zaman kegemilangan ahli ilmuan islam seperti ibn sinar, ibn jabbar, ibn qayyum, mungkin socrates mahupun plato beragama islam dan melayu dapat di lahirkan.

sekian. rant saya malam ini.

0 comments: