The Lake House



just watch this movie, 1st time watching it was 2008. cried. and watch again in 2009 and 2010. cried. but just now i didnt. this movie i considered as my most fav romantic movie.

its about alex who is apparently 2 years earlier than kate forster who apparently living in the same house that they both lived in. actually alex bought the house and suddenly he receive a mail from kate who telling him stuffs which didnt happen yet. and they both set to meet and they realize they are 2 years apart. quite sad.

and to learn to fall in love which is relatively quite far. i suggest u watch this.

super 10 stars given

25 march. happy birthday dad.


this is my dad, his name is Abdul Razak bin Atan and he is 51 this year.
and honestly i am arrogantly missing him. is that grammar correct? 

and i think this pic is taken when he is 25, quite young. 26 years passed. 
happy birthday dad, may god bless u always.



FMTM


f.m.t.m is the abbreviation to family matters the most. we all shocked with the news of shah father passed away in the afternoon. KCR|xoxo's father. as a family we all gather around. recite prayers, yasin, condolences. sadness felt. eventho we had fights, had quarrels, had this and that, good times, bad times. but one thing i wanted to say is.

: ternyata, kita semua lebih bernasib baik dalam meniti kehidupan yang bersifat fana ini kerana masih di kelilingi mereka yang bergelar sahabat.

p/s : aku ingin meminta maaf secara terbuka. aku rasa aku sedar bahawa kadang kala perlakuan aku, kata-kata aku banyak menguris hati, secara lansung atau tak lansung, sedar atau tidak, betul atau salah. tapi bagi aku, aku seorang yang menghargai persahabatan. kalau rasa nak touching dgn aku, nak terasa, ke marah ke apa, cakap la. aku tak suka buang kawan, dan takkan penah nak buang kawan. kalau rasa tak boleh lebih kurang takpa. biasa la masing2 taknak mengalah. sokay. aku akan cuba belajar untuk mengalah. tapi kalau rasa tak boleh kena bahan ke tak boleh mengalah, takyah bergurau. nanti jadi serius. payah.  letih nak menempuhi drama hari2 bertemankan sekotak popcorn dan soda.


al-fatihah to the late father of shahril amirul. encik ahmad zakaria. semoga di tempatkan bersama orang2 yang soleh. amin.

MALAYSIA - paling selamat di rantau asia?


Malaysia paling selamat di Asia Tenggara, ke-19 dunia

08/03/2012 9:27pm

PUTRAJAYA 8 Mac – Malaysia diiktiraf negara paling selamat di Asia Tenggara dan ke-19 di dunia menerusi laporan Indeks Keamanan Global (GPI) 2011, kata Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein.

Beliau berkata, ia juga sekali gus membuktikan kesungguhan, komitmen dan kerja keras semua pihak khususnya pasukan Polis Diraja Malaysia (PDRM) serta agensi-agensi berkaitan.

"Ia termasuklah komitmen sukarelawan polis terlatih dari Angkatan Relawan Rakyat (Rela) dan Jabatan Pertahanan Awam (JPAM),” katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Beliau turut melahirkan penghargaan dan terima kasih kepada pasukan PDRM dan agensi-agensi berkaitan khususnya dalam memastikan rakyat di negara ini dapat hidup dalam keadaan selamat, aman dan tenteram.

Selain itu katanya, pada tahun lepas, jenayah indeks keseluruhan turut mencatat penurunan sebanyak 11 peratus berbanding tahun 2010, melebihi sasaran yang ditetapkan iaitu lima peratus.

Sementara indeks jenayah jalanan pula mencatat penurunan sebanyak 40 peratus berbanding tahun 2009, iaitu selari dengan sasaran yang ditetapkan. – BERNAMA

this piece of shit article is taken from utusan

sebagai seorang warganegara malaysia yang tinggal di antara kawasan hitam di selangor iaitu puchong, saya sendiri rasa tak selamat tinggal di kompleks kondominium suria kinrara ni. dalam tempoh sebulan je 2 kes gaduh melibatkan awang hitam di tempat tinggal saya.

mungkin dari segi jenayah antarabangsa ataupun berprofil tinggi malaysia masih boleh di kira selamat?

bagaimanapula dengan jenayah-jenayah domestik? baru2 ini ada dengar berita budak hilang, budak mati kena bakar, budak kena culik budak kena lemaskan budak itu budak ini.

tu belom cerita kes langgar lari, simbah asid, kes tikam menikam rodok merodok.

selamat sangat ke kalau di kirakan dari segi jenayah domestik ni? aku naik motor pon rasa tak selamat kalau kat traffic light. risau kena simbah asid. kena tembak ke. bukan kira ada dendam ke takde dendam. jenayah tak perlu motif, jenayah perlukan niat, dan syaitan.


spending on march.

200 - maxis
200 - clcom
250 - loan
200 - tmnet
200 - astro
200 - actosa
200 - going back to back batu pahat on 1st week and 2nd week march
150 - medication/hospitalization

leisure

200 - mom
200 - celi's laptop
50 - office usage
200 - upfront for mistake
30 - replacing wrong termination.

gila...banyak duit habis...mmg ekonomi dah kukuh. i need to start saving. again. dah nak masuk april n may.
duit tak cukup lagi nak holiday kat korea. kalau tak cukup. i need to give the ticket to my brother instead...
i need to cut down expenses. really. kalau mcm ni 5 ribu gaji pun habis. i wonder how my dad raise me and the siblings with his basic starts at 1400 back in 1986.

i need to learn how to save from him...if only i cudda talk to u dad...if only...

#KnowYourSerbanitas

simply a funny hashtag. i've been looking for one for so long. credits to @urutoraman_80 @PointBlankShot @archkaiser @randirahman and few others. enjoice and spread hate. leulzy

#KnowYourSerbanistas - serbalofas - serbanitas peminat neelofa

#KnowYourSerbanistas - gangbang serbanitas - tak boleh menang arguement ajak lagi 3 lori serbanitas lain

#KnowYourSerbanistas - bajet cute hijabsters - pakai tudung buat muka duck(fuck)face

#KnowYourSerbanistas - kadang2 pakai serban, kadang2 pakai kopiah, jarang pakai songkok, afdal katanya tiru azhar idrus dari ibrahim ali dok bersongkok tinggi iman kemana

#KnowYourSerbanistas - sapa lawan cakap terus straight label kafir

#KnowYourSerbanistas - dapat pass VVIP masuk syurga, kenapa? sebab dia sorang je betul. sapa lawan dapat neraka

#KnowYourSerbanistas - konon ilmu penuh di dada, tapi memperkecilkan ilmu orang lain. masih bodoh sombong

#KnowYourSerbanistas - "terrorist" alam maya. kata sikit je pun tapi dia attack ramai2.

#KnowYourSerbanistas - wall penuh hadis dan dalil tapi kaki pempuan

#KnowYourSerbanistas - illuminati serbanitas - semua benda kat dunia ni illuminati.

#KnowYourSerbanistas - musikal serbanitas - pakai tudung dah tak haram main gitar lepas tu post kat utube

#KnowYourSerbanistas - angry serbanitas - post semua benda marah2. semua nak bomb

#KnowYourSerbanistas - panglima umno serbanitas - allahhuakbar sekali dia dah ngaku panglima PUII

#KnowYourSerbanistas - sebanitas adam adli. pijak gambar pm dah kata pejuang islam.

#KnowYourSerbanistas - babi serbanitas - post gambar loqlaq kat FB, guna hadis cakap tak elok sebarkan keburukkan orang

#KnowYourSerbanistas - awek iluvislam version - post pasal islamik, itu haram ini haram, tapi keluar dgn balak pegang2 juga.

#KnowYourSerbanistas - haram serbanitas - mengalahkan jakim bila share sosej haram, roti massiomo haram, starbucks haram, nokhorom sungguh

#KnowYourSerbanistas - kaki share FB serbanitas - apa2 yg islamik share, ntah betul entah tidak. bantai share

#KnowYourSerbanistas - american serbanitas - anti amerika, tapi melantak mekdi kuat

#KnowYourSerbanistas - mat politik serbanitas - pakai dalil nak menangkan parti masing2, tapi perangai...

#KnowYourSerbanistas - gersang serbanitas - post benda2 meme forever alone, tapi dengan ayat2 dan dalil2 bahawa yang di tunggu pasti tiba

#KnowYourSerbanistas hijabster - awek tudung lilit sampai sesak napas tapi klivej terdedah jua

#KnowYourSerbanistas jiwang serbanitas - mat/minah iluvislam, pelajar universiti yang kalut nak kawin sangat.

should criminal identity exposed or not - part 2

jadi saya kembali dengan bahagian kedua artikel ini - adakah wajar wajah penjenyah di dedahkan kepada umum atau tidak.

sebelum saya soroti kejadian yang berlaku minggu ini di malaysia, saya rasa saya patut berkongsi satu artikel berbahasa ingeris di HRBRIEF.org ini. berkenaan satu kes pembunuhan di korea selatan. seorang gadis mati di bunuh, di bungkus kepala dengan beg plastik hitam dengan kesan kalsium karbon dioksida, di percayai di rogol sebelum di bunuh kejam. suspek utama telah di kenal pasti sebagai Kim Kil-tae setelah sampel DNA telah di dapati daripada baju sejuk yang di tinggalkan berhampiran di tempat kejadian.

Kil-tae menyembunyikan gadis itu selama 15 hari dan kemudian di tangkap setelah 4 hari gadis itu mati. pada awalnya dia menafikan perbuatannya dan kemudiannya mengaku terlibat. kemarahan orang ramai memuncak apabila polis menyiarkan wajah si penjenayah di media massa tetapi sebilangan yang menentang kerana ia bertentangan dengan undang-undang korea dan undang-undang polis di sana.

jadi di sini berlaku pertembungan etika, emosi dan undang-undang. sebenarnya saya sudah habis kata-kata untuk menerangkan reaksi berantai antara etika, emosi, undang-undang dan hak. jadi biarlah saya menerangkan dalam bentuk point form. lebih mudah barang kali?

oh ya. sila habiskan membaca artikel tersebut di website tu. saya malas nak review lebih. banyak lagi benda yang perlu di tulis.

dari segi undang-undang, telah termaktub bahawa setiap orang berhak mendapatkan perlindungan sebelum undang-undang menjatuhkan hukuman kepadanya. tapi dari saya rasa sebagai seorang rakyat, berhak tau apa yang terjadi dan siapa yang terlibat, selain itu, saya berpendapat bahawa dengan menyiarkan wajah dan hukuman selain daripada memupuk pengajaran di dalam setiap sanubari rakyat yang tinggal di negara ini. biar jadi ingatan hitam bagi semua supaya tidak ada lagi yang akan melakukan jenayah kejam sebegini.

kes ini menjadi rumit apabila, dan sekiranya, yang tertuduh tu di dapati tak bersalah, sama ada tak cukup bukti ataupun sememangnya dia tak melakukan jenayah itu. ia akan meninggalkan kesan bukan sahaja kepada si tertuduh, malah keluarganya, rakan-rakannya, masa hadapannya. persepsi manusia sukar berubah. mereka percaya apa yang mereka ingin percaya. untuk mengubah persepsi manusia, ia mungkin akan mengambil masa berjuta tahun.

sebab itu topik ini adalah satu topik yang agak subjektif. manusia. di kurniakan akal fikiran. sentiasa bersifat belonging to a group or community they live in. apa saja yang mereka fikirkan, sebagai individu, sebagai satu pergerakkan, satu komuniti, mereka akan berkongsi buah fikiran. jadi, sukar untuk mengubah persepsi dan pandangan mereka terhadap sesuatu isu. hanya minda yang berkelas tinggi, dan berfikiran self-centralization yang dapat mengubah jenis fikiran ini untuk tidak berfikir secara berpandukan jenis kaum, jenis warna kulit, jenis pengangan dan lain2. bagi saya, apa yang dapat menyatukan semua ini adalah pegangan agama dan perlaksanaan hukum-hukumnya. lihat apa yang terjadi di madinah semasa di bawah pemerintahan rasullullah. setiap orang islam tertakluk kepada piagam madinah dan undang-undang nya manakala yang bukan islam akan di kenakan hukuman setimpal.

selain daripada ini, sekiranya wajah pesalah di siarkan, mungkin pula akan wujud puak ekstrimis atau vigilante yang kononnya mahu menegakkan keadilan oleh kerana ketidak adilan sistem yang sedia ada. perkara ini serius. mereka adalah ekstrimis, saya juga bersikap begini kadang kala. saya bersikap jugdemental. semudah bermain bola. ambil contoh sekiranya kawan anda di tolak sehingga jatuh, saya tidak akan teragak-agak untuk membalasnya. tak kiralah siapa, sama ada rakan sepasukkan ataupun siapa yang menolak rakan saya sebentar tadi. vigilante ataupun pemburu keadilan membahayakan nyawa pesalah dan mereka yang ada kaitan secara tidak lansung dengan penjenayah seperti ahli keluarga dan rakan. bagaikan virus, kebencian merebak. seperti kongsi gelap, tak dapat pukul kamu, pukul adik kamu juga boleh, asalkan mesej dendam itu sampai dan terbalas sehingga salah seorang dari kamu mati.

jadi pada saya, perlaksanaan ini adalah sebenarnya etika vs undang-undang vs hak asasi manusia vs emosi. sangat berat dan subjektif.

dan bagi kes adik dirang. al-fatihah untuk kamu, ternyata mereka yang memperlakukan kamu sebegitu rupa adalah binatang, dan tak layak di bicarakan sekali pun. hanya hukum tuhan layak membalasnya. bunuh balas bunuh. saya harap agar muka binatang-binatang ni di siarkan di media massa, biar malu, biar jadi pengajaran, biar jadi ingatan, biar jadi kenang-kenangan. biar semua tahu, balasan di dunia sedia menanti, dan jangan juga lupa balasan di akhirat kelak.

jadi saya akan simpulkan artikel ini dengan - sekiranya ia terjadi kepada anda mahupun sesiapa yang anda kenali, apakah reaksi anda, dan apakah yang anda akan lakukan.

rujukkan :

http://hrbrief.org/2010/04/should-criminal-face-be-revealed/
http://www.debate.org/debates/should-we-reveal-heavy-criminals-face-to-mass-media/1/
http://in.answers.yahoo.com/question/index?qid=20090711212850AAzAoH1
https://www.rienner.com/uploads/47d9507ee3854.pdf

should criminal identity exposed or not? - part 1

whew, *lap peluh* artikel yang berat. sebab saya bukanlah cerdik pandai ataupun seseorang yang berada dalam bidang kehakiman untuk menulis tajuk artikel sedemikian rupa. untuk mengelakkan salah faham, untuk mengelakkan dari manusia buta english untuk memahami artikel ini, saya telah memutuskan untuk menulis artikel ini dalam bahasa melayu.

oleh kerana penulisan sinikal dan sarkasis saya sukar dan sangat dalam untuk di fahami manusia sejagat, saya rasa saya akan mulai menulis di dalam bahasa ibunda saya sendiri. maaf sekiranya gaya bahasa saya ini agak penuh dengan istilah denotasi dan konotasi dan mungkin akan juga mengelirukan sebilangan orang, secara pendek, konotasi bermaksud bahasa atau perkataan yang mempunyai emotif dan juga makna evaluatif, sekiranya anda adalah seorang yang judgemental, ataupun suka mengadili, anda di galakkan untuk menekan butang pangkah di atas. tak perlu sakit bontot. tak perlu nak jadi seorang realis, mahupun idealis, minimalis, sosialis, takpun seorang pendekar.


sarkasis adalah kemahiran untuk memperlekehkan, menghina, menganjing, membodohkan serta memerli orang bodoh tanpa mereka menyedarinya dan kebanyakkan masa anda akan di katakan bodoh kerana mereka fikir mereka lebih pandai dari kamu.

dan seharusnya saya meletakkan "banner" yang baru sahaja saya muat naik ke dalam facebook saya di sini. sebagai amaran kepada mereka yang mudah sakit bontot, mudah menjadi super saiyan, yang kurang kasih sayang, kurang didikan agama, yang taksub "the arrival", yang telah menjadi insan terpilih untuk menyelamatkan kaum agung mereka dari pupus untuk berambus dari laman belog peribadi saya ini.

jadi secara mukadimah nya. sebelum saya mula mempersoalkan, memperbincangkan, mahupun mula
meng-inception-kan sekecil idea saya ini, ini adalah amaran-amaran awal yang saya ingin nyatakan.

Bersambung di bahagian ke-2

101 : typical malays-ians.

i tick off few people ass last friday with the post UiTM is for only bumi's and alike. the so called "the god chosen ones" only bumi's or shud i say, majority MALAYS can study while the others, who doesnt belong originally from this land called Malaysia or Tanah Melayu can stay at the corner, rot, die and burn in hell for being ignorant for not being able to join UiTM.


fool. u dont have to read this. i really mean it. if ur a "pendekar" like ibrahim ali and hang tuah do. i think u shud stop reading from this point on wards. i dont want to get a free punch or santau from u for writing this article.

and what im going to write today. is about our own race special traits.

which is. the ability to piss off where ever, when ever, what ever.

ever subscribe something? or wait to get a place to eat something good and somewhere? ever heard of the word patience? 

how the hell u can be pissed off when u are notified to pay ur bills just in case to avoid disconnection of service in the future?

how the hell can u be pissed off when there is only a few cracks of sands in ur plain rice and ur eating at local warung not at an exquisite high society dine in?

how the hell can u be pissed off due to failing communication during bad weather, or maybe a signal breakdown?

and u did this by scolding the wrong people for the actions they didnt do? me? i work in those company. everyday i listen to these stupid inquiry and scoldings which is really not relevant to even hear it in the 1st place. 
and what are u paying for the service, is actually is not enough.

fools.

i aint saying i never did these. in fact, i did. and i stop doing until i became one of them. i know whats happening inside and outside. and i dont care really to those who are complaining. i took u all as a fool. u know its not worth it why did u get the service in the first place?

notify u for the bills - u get angry? the hell?
no time to pay for the bills - angry?

living in this IT era. u shudda know right? - autopay, onlinebanking, telebanking.

on a regular basis, system is introduce to control crouds. to smoothen things. but most of the time system fucked it up. and that is why there is still human working beside kiosk. just so u know, that both human and system is affected and have their defect. unless u came out with a brilliant idea to fix these, please step forward.

i stop complaining and learn to be patience long time ago. when will u do?

and i am sad because majority i see doing this stupid things is our own race. malaysians.

ja.

LCW in action. 

rejuvenated

after 2 weeks of suffering due to few normal things and a very weird fever, after few painful medication method, finally i can stand back on my feet.

and i finally know what happen to this biology body of mine. i thought that this self is a robot and dont know when and how to stop.

i lost about 60% water in me, blood is thicker than what it shud be, weaken antibody, severe coughing, thick mucus in the throat, malnutrition (lacking of fiber), extreme fatigue and few more things.

still, not yet fully recovered, but this falldown teach me a lesson. a lesson which we all should bare in mind. take good care of our health.

currently regaining strength. i just started on a meat spree. daging kenduri kawin + daging seoul garden. fuwah!


let this die

why are u calling when nobody is home?
who ever ur chasing, that person is already gone.

dont write her a letter, cause it wont be read,
and dont say a word which already been said.

yes, its too late now.

i know how hard u've tried, but trying to keep this alive,
u cant do this anymore.
u gotta let it go.
so i think its time
to let this die.

put down ur armor, there is no need to fight,
and ur making this hard and harder, the harder u try.

and u cant control this, so put it down to rest.
stop playing it over. like a song, stuck in ur head.
yeah. its too late now.

i cant bear to watch u leave.
u know in ur heart that she's not the one u need
i'll show u how its meant to be,
so just close ur eyes and take my hand, come with me
so come with me yeah.

that feel.

its 2.37 am. im having difficulty to breathe normally and i apparently using oxygen mask to help me breathe, i've  been in this state since 3 pm. and yet they didnt have any clue what happen to me. now im waiting for my urine test result. blood test shows that i am very tired, severe dehydration, great weight loss (inappropriate way), unmanaged stress, fatigue and summore. and suddenly i cant really breathe, they said that im allergic to this medication they gave me but as far as i know i didnt had any allergic case.

fine. this is not what im going to talk about. im going to talk about. disappointment and lies u tell urself. since im heavily drugged and barely use this laptop to write, im going to list it down only. elaboration? u guys are too smart to do it on ur own.

1. lie to urself, that ur going to get home early (thinking of ur having somebody at home waiting for u to comeback from work) and the truth is, there is nobody waiting for u. open up the door and the only thing u see is emptiness in the house, and switching the lights on, realizing how hard u work today and it would be nice to have someone asking, hows work? need a drink?

2. going to a meet up/hangout but being treated like u were never there. just come there, blow some smokes, eat some, and let them people talk bout stuffs, ie: twitter, followers, trending, etc2. - look, ur there just to have someone to accompany u to eat and maybe ask a few question to catch up. honestly, truth hurts.

3. going back to hometown, without telling in-prior to ur family or siblings. just like case number 1, arrive home, nobody's waiting for ya. buddies from home town also didnt notice, or might really forget, either way u tell em or not. in the end, its just u, ur laptop, and ur home.

4. off to a mall. just to get urself the idea of hanging out. trust me, in my age, my situation, there is less time for u to visit one. so u'll just need to go to one by urself, and brain it. how does it feels to enter a bookstore, and choose a book. dine alone in the mall. walk here and there. watching people, hoping that u'll bump into somebody u know. buy urself some magazine and go home, forgetting the reason why ur having that magazine in ur bed.

5. to spend the weekend night at home, during rain, eating off nasik lemak off ur tummy and watch cerekarama by urself and getting whatsapps notification or a mention.

for now, its just these 5 things i would to share, im really having difficulties in breathing, and i really think i need to go now. i must get some sleep.

till then. good night.

wattpad


this is Wattpad apps. which enables you to read books. which is totally free to download and read. its free, fun and actually better. to those who likes to read, ada android based phone. this apps is a must, a very good source of e-book, novel, magz and shits. i think in a few months this apps akan jadi berbayar, so better download now, buat satu account, and register urself.

i use this apps in between travel time. tapi 1 disadvatages is u must read the books, part by part which is very short actually and annoying sometimes.

so, good night.

the door knob question/effects

"the thought of something that u want to speak out in the end of a conversation but u didnt really ask anyway"

ex:

1.(after a long conversation and goodbyes) "but on the second thought..its okay. maybe later"
2.(after a long conversation and goodbyes) "what if...nevermind. see ya"

and this might got that the person u talk with, remembers and keep on wondering. and he/she might give u a text or a call. trust me, it works everytime.

the art of conversation. part 1.

summary for the 1st 3 months

just as i thought, life's getting better, financially, healthily, relationship. but maybe a few setbacks which turn me down this few days. been talking to hazirah tapi. afk.sad. at least dah lepas apa nak di cakapkan. kan?

which is good. releasing a bit. oh yeah i did a mistake. tersalah buat termination orang. kena ganti T.T sedihnya. punch card pun dah jadi hijau. lebih dari 3 kali datang lambat. disiplin diri makin turun. dulu bangun pukul 7 sekarang bangun 7.45. take things for granted, kerja pun malas asyik main2.

i am sorry. i will be a better person again.

dota 2


getting my own beta key finally. and guess what, i didnt get cheated this time, thanks to @flazeroth4th

i am back on competetive gaming, starting with small tourney in uniten and maybe orange taman maluri.