Pertandingan Bercerita Paling Malang.

alkisah.di mana suatu tempat.ada seorang lelaki bersama Samad.dan kekasih hatinya bernama Melinda.di kolej Samad,ada sebuah majlis tari menari semperna kejayaan Samad menjadi graduan yg sah.Samad juga merupakan seorang AJK/Penolong Biro di dalam majlis itu.Samad adalah seorang yg sangat creative.dia menjalankan tugasnya dgn harapan kekasih hatinya itu kagum dgn dirinya ketika menghadiri majlis itu.jadi,Samad pun menghias secantik2nya segala2.dari tiket masuk,ke poster,sehinggalah ke screen saver majlis itu.Samad juga telah membelikan tiket dan memberi tahu kekasih hatinya berkenaan majlis itu.hari demi hari Samad bertungkus lumus berusaha demi majlis itu.pelbagai halangan yg di tempuhinya.pelbagai masalah,dgn kawan2,dgn pengarah projek,sehinggakan Samad demam 2-3 kali dan juga telah terlepas beberapa test dan memonteng class memerah otak demi acara itu.

dan selang sehari seblum majils tari menari yg gilang gemilang itu,Melinda tidak dapat hadir ke majlis itu,maka Samad agak kecewa.kemudian,dia juga telah di tinggalkan kawan2 nya.namanya tidak ada di dalam senarai table classmate.maka Samad pun telah menghadiri majlis di mana dia sendiri yg memberi ucapan,anugerah,serta menyanyi.dia telah melalukan semua itu di mana malam itu sebenarnya merupakan malam yg di usahakan utk menyedihkan hatinya.pilu hati Samad.sudah la itu,majlis itu mempunyai sambutan yg negatif,Samad juga terpaksa mengemas tempat berkenaan,di marahi lecturer,juga di cemuh kawan2.

Samad pulang kerumah dgn hati yg hampa,luka,kecewa,penat.bercampur baur perasaannya.hanya tuhan yg tahu.dia pulang ke rumah pada pukul 1 petang.dan terus tidor.jam sudah menunjukkan pukul 7.56 malam.Samad terus mencapai telefon bimbitnya.Samad terus membelek pesanan ringkas.ada 5.3 daripada class mate.1 daripada maxis.dan 1 daripada sahabatnya yg belajar sama tempat dgn Melinda.ayatnya berbunyi..

"mad,tadi aku kan mcm nampak buah hati kau makan dgn org.aku tak jelas sangat tapi aku rasa aku kenal buah hati kau.dia makan dgn senior dia"

Samad baru sahaja ingin berkunjung ke tempat Melinda pada hujung minggu ini untuk memujuk hatinya yg sudah lama menanggung luka..tetapi..

Hati Samad lansung rapuh.berkecai.tidak tergambar bertapa sedihnya,kecewanya Samad.sudahlah penatnya,kecewanya,kesedihannya yg semalam tidak lagi hilang.di tambahkan lagi dgn ini.Samad hilang arah.di amuknya satu bilik.di tumbuknya pelbagai sudut.tapi syaitan di dalam hati tidak dapat di lepaskan sama skali.Samad meraung sekuat hati.apakah Melinda sudah hilang akal dan pemikirannya.tidakkah dia sedar akan perasaaan Samad.sudahlah kantol.org kata,paling pukimak pun tinggalkanlah msg.walaupun tido mcm mana skali pun.tak pun telefon je sampai bangun.pedulik hapakan.nak buat salah.bagi lah tau.kasihan Samad.bagai jatuh di timpa tangga.sudahlah kakinya itu sudah cacat tidak berderia rasa..di malam graduasinya pula..aduhai Samad..sabarlah nak..dunia..

4 comments:

Nuur Ailmi said...

hey, link kite tak gtau??
pekes?

skg saya link anda pulak k

hehe

melissa faeka said...

eh eh u. need to talk? jom jom. i x cam lah u dkt sini yg mane satu. adoyaii. jgn lah ada low self-esteem. need someone to talk to?

LUQA said...

rilek samad. susah2 sangat kau tinggalkan aja si melinda itu. buang masa je. pempuan ramai lagi yg baik n elok n setia dalam dunia ni. ramai lagi yg bole sayang kau lebih dari ape yg dia da wat kat kau tu. sabar ye samad.

Unknown said...

aku tgh buat case study psl samad ni.
sabo ekk.