sementara itu

life has been shits and hell this 2 months.em but i think this shits and hell are now over.i did learn a lesson from my mistake,and i see the unarguably truth in the reality.

tidak perlu ajar aku erti dan soal mengenai cinta,hati,jodoh dan masa.aku sudah nampak.dan ia membuatkan aku menjadi lebih kuat.kesemua persoalan mengenai cinta,hati,jodoh dan masa ni tidak berguna pun sebenarnye.senjata yg lebih berkuasa untuk menafikan 4 persoalan ini ialah ragu-ragu dan alasan.

biarpun kuat nya cinta,kuat nya hati,bertapa jodoh itu ada dan masa yg panjang,tetapi jikalau ada perasaan ragu-ragu dan sering memberikan alasan,maka ia sama dgn pepatah lama "kalau nak 1000 daya kalau taknak 1000 alasan"

aku percaya kata2 ini benar.jikalau kau benar2 mahu,jikalau kau benar2 suka,jikalau kau benar2 cinta,aku tak rasa ada sebarang masalah,sebarang ragu2,sebarang alasan boleh menggugat kemahuan kau itu.

tidak perlulah mainkan hati org dgn bercakap tentang masa akan menentu jodoh.masa depan.ianya sentiasa berubah.dan jika kita tidak melakukan apa2 dari sekarang,dan hanya dengan memberi alasan untuk inginkan masa,untuk divert kan pemikiran.itu semua hanyalah kata2 sampah dan juga kata2 bagi manusia yg penakut.

aku sudah menyedari erti ini.akan aku lalui dgn tabah.aku juga tidak takut berdepan rasa takut dan juga berdepan hari2 yg akan datang.alasan dan ragu2.silalah pergi.aku kini bertambah kuat.lebih kuat dari biasa.hati ini bukanlah cip seperti yg di program seperti komputer,ia perlu mengambil pengalaman hidup dari titian perjalanan yg penuh pancaroba ini.

sudah banyak kancah masalah yg aku terjebak,mengapa mesti mau berhenti sekarang? TERUS MAJU!

p/s : jika di antara pembaca yg merasakan aku ini sedang menulis pasal kamu,maka kau bersikap prejudis,kerana di dalam penulisan ini tiada kaitan dgn kamu pun.dan juga jika kamu sebagai pembaca merasakan tulis aku ini sebagai suatu dendam,maka benarlah kata2 ku ini.membuatkan kau terfikir di mana silapnya diri sendiri

0 comments: