should criminal identity exposed or not? - part 1

whew, *lap peluh* artikel yang berat. sebab saya bukanlah cerdik pandai ataupun seseorang yang berada dalam bidang kehakiman untuk menulis tajuk artikel sedemikian rupa. untuk mengelakkan salah faham, untuk mengelakkan dari manusia buta english untuk memahami artikel ini, saya telah memutuskan untuk menulis artikel ini dalam bahasa melayu.

oleh kerana penulisan sinikal dan sarkasis saya sukar dan sangat dalam untuk di fahami manusia sejagat, saya rasa saya akan mulai menulis di dalam bahasa ibunda saya sendiri. maaf sekiranya gaya bahasa saya ini agak penuh dengan istilah denotasi dan konotasi dan mungkin akan juga mengelirukan sebilangan orang, secara pendek, konotasi bermaksud bahasa atau perkataan yang mempunyai emotif dan juga makna evaluatif, sekiranya anda adalah seorang yang judgemental, ataupun suka mengadili, anda di galakkan untuk menekan butang pangkah di atas. tak perlu sakit bontot. tak perlu nak jadi seorang realis, mahupun idealis, minimalis, sosialis, takpun seorang pendekar.


sarkasis adalah kemahiran untuk memperlekehkan, menghina, menganjing, membodohkan serta memerli orang bodoh tanpa mereka menyedarinya dan kebanyakkan masa anda akan di katakan bodoh kerana mereka fikir mereka lebih pandai dari kamu.

dan seharusnya saya meletakkan "banner" yang baru sahaja saya muat naik ke dalam facebook saya di sini. sebagai amaran kepada mereka yang mudah sakit bontot, mudah menjadi super saiyan, yang kurang kasih sayang, kurang didikan agama, yang taksub "the arrival", yang telah menjadi insan terpilih untuk menyelamatkan kaum agung mereka dari pupus untuk berambus dari laman belog peribadi saya ini.

jadi secara mukadimah nya. sebelum saya mula mempersoalkan, memperbincangkan, mahupun mula
meng-inception-kan sekecil idea saya ini, ini adalah amaran-amaran awal yang saya ingin nyatakan.

Bersambung di bahagian ke-2

0 comments: