conflict and 25.

25, mungkin ada yang akan kata umur ini last. umur ini yang akan menentukan jarak pemisah antara umur remaja dan dewasa. kebanyakkan rakan sebaya yang dalam umur ini semua dah bekerja. rata-rata ada yang dah berkahwin juga. 


tapi itu bukan isu. yang di cari bukan isteri, yang di minta bukan duit. tapi kestabilan hidup. itu aku. mungkin ada yang selesa bangun pagi pada hari minggu di temani isteri, bagi mereka yang bujang, mungkin bangun pukul 2 petang, mungkin ada juga yang berkobar-kobar bangun awal pagi semata-mata nak pergi berdating dengan tunang/makwe sendiri. 

bangun pagi di hari minggu tanpa ada apa-apa plan tak seronok. bagi mereka yang dah biasa bangun pergi untuk kerja. macam bangun pagi tanpa hala tuju, tanpa ada sesiapa untuk di ucapkan selamat pagi cinta etc, bagi aku pengertian bangun pagi dah takde matlamat.

apa makna hidup kalau semata-mata bangun pagi lepas tu nak wish dalam twitter kemudian tido balik? bangun pagi, makan sarapan tgk kartun lepas tu nak kemas rumah yang dah sedia kala sudah berkemas? kalau tak kerja pun takkan nak pergi opis keje?

malam minggu kebiasaannya akan di spend untuk lepak tgk bola dan isap shisha bersama member2. bagi yang dah berkeluarga, mungkin akan balik kampung untuk makan bersama family, layan cerekarama. 

ini baru kita cerita pasal konflik weekend.

dalam umur ni aku banyak berfikir. tentang baik buruk. realiti kehidupan. komunikasi. hubungan dengan kawan-kawan. kestabilan diri. menyesal dengan perbuatan diri sendiri yang lepas-lepas.

tadi pagi aku sarapan, datang bengali tua jual cincin dengan tasbih. sambil menghirup teh o suam, aku berfikir. am i going to be like this when i reach 50? where am i going to live? do i have any kids or wife?
what the hell is this old man do with his youth. mana adik beradik dia? 

jarang sebenarnya nak memikir isu2 deep mcm ni selain tgh berak dalam toilet. paling kuat fikir pasal hutang study dulu yang tersengguk2 membayar. 

umur macam ni, kata orang-orang tua mcm pakcik n makcik aku enjoy life. duit yg ada tu simpan, kalau nak enjoy tu enjoy la. tapi bagi aku, sebagai orang yang hidup tanpa kekangan dan banyak masalah, apa sebenarnya maksud enjoy? 

sampai harini aku masih tak paham dan dapat menyelami pengertian enjoy.

mungkin zaman-zaman lepas enjoy tu makna nya marathon tgk series n main game dari malam sampai subuh sbab habis exam n study.

maybe.

maybe.


and i am gonna get off from my facebook and twitter for a while sekali lagi. im confused. 

1 comments:

Pink said...

you did?again?