drag me to lombok

ohai there. its been a week since my last visit here, i have been busy visiting place, traveling. hihi. oh ya i went to handorf and lombok, gili trawangan. yes u are right. the island of komodo dragons!

went there for a week, memula rasa mcm indon mesti tak best, mcm jakarta n shit, tapi i were wrong. sebaliknya amat tenang. chill je. dari 1st time aku jejak kaki kat airport dia. sampailah ke trawangan. the air is good, tak mcm phuket, krabi or samui. hijau saja merata-rata. abit panas, biasalah iklim tropika plus aku baru balik dari handorf n tgh baru2 nak spring itu hari.

and yeah. apa yg aku perasan orang lombok ni lembut2. no wonder anak gadis mesia senang kena game bawa lari pegi sini (trivial) kakaka. anyway, berikut adalah sisipan gambar beserta sedikit karangan pendek sebagai caption ^_^


sampai di jeti sengigi, naik speed boat dari sini, 100k pertip, direct, tiada orang lain kecuali group kamu. kalau nak naik boat biasa, 15k aje. tapi naiklah ramai2 bot kayu slow tu. and taxi dari airport ke jeti sengigi is around 280k per car. so kongsi2 lah, murah la juga




sampai di jeti gili trawangan, ha ni la dia kengkawan travel aku kali ni. yes 3 pempuan 1 lelaki. memula pisang tapi dapat juga aku menyesuaikan diri.


and kat trawangan ni semua kenderaan bermotor adalah di larang sama sekali, so dia punya main ride kat sini cidomo ni. sekali naik, 50k. and atas pulau ni hanya ada 2 atm, and yes dia mmg well preserve trawangan ni dari anasir anasir luar. so either u walk untuk kemana2, or u sewa basikal.

i did both. and aku givap naik basikal. HAHAHAHAHA bapak penat sial. aku jalan kaki bagus lagi. and aku punya bijak, pegi book villa kat hujung dunia, and kena jalan around 500m masuk dalam. and nak pegi makan or jeti, jalan almost 1.5k everyday. bayangkan? bayangkan? sehari dua tu aku sumpah seranah juga, tapi bila dah biasa, takde rasa apa dah. plus aku rasa its been a while since aku jalan kaki jejauh. 


kedai2 tepi jalan. semuanya biasa jual baju selipar google tapi kedai kraf tangan topeng ni sesuatu bagi aku. hence the pic



on the 3rd day aku berkawan dgn 2 budak local ni, so trip ke pantai pink delay, and i spend the day jadi nelayan. sorang nama irwan, sorang lagi nama apa ntah lupa.


ni pantai sunset, nak pegi, its either kau kayuh satu pulau, or ikut jalan potong. either way, the walk or the ride sangat worth it. best gilaa ada bean bag n shit, and ada local bar buka, so dia akan setup camfire, boleh nyanyi2 sambil tgk sunset. awh so sweed


boleh kata tiap malam aktivitinya ini lah. lepas makan, around 9 kami akan pegi ke satu bar/cafe ni, dia ada pasang movie, and the best part is, tepi pantai, atas pasir, sejuk je pasir halus malam2. and u can choose nak pakai recliner ke duduk atas kusi biasa, orderlah milkshare ke apa ke, layan movie sambil kena tiup2 angin, kalau nak deep, sinilah tempat dia!


ni exterior villa yg aku sewa. rm 580 a week. boleh tido max 8 orang. hahaha bapak best sewa sensorang tapi sunyi ah :(


ni pool dia, buka gate, tadah ada pool siap


some breath taking view during lunch hour at trawangan


tak tau apa nama tempat ni, tapi lawa, cantik gila


air terjun di lombok. ada 4 air terjun semuanya and u wanna know what? idk how aku boleh larat n mampu naik gunung ni, naik, and turun untuk ke 2nd spot air terjun dia which is paling cantik kat lombok. its 2 jam hiking naik, 2 jam hiking turun. despite kaki aku ada ACL n shit, rasa wow, aku mampu lagi rupanya mendaki gunung hihi. tapi comes with its price la. malam tu berkicap dia tuhan je tahu. and few more days of suffering. but nothing serious happens, biasa la eksersais sikit, otot hurt in the process


dont ask. i just happen to lalu here, and i totally understand the sign. so i stop and tanya can i take the pic, he said can can can and he offered me some......magic mushroom. without hesitation aku terus kasdkalsdasdhd ads;ja hsdiasd. and yeah, next level dia punya trip. and yep, diorang serve magic mushroom cocktail for 80k per shots. nasty shit. main visual and the trip dia ok not bad. u'll see sounds, hear colors. but worry not. tak main emosi ke provoke bitterness nope.


raw magic mushroom. ada 6 bungkusan, 150k. stended recreational drugs la 50 per personal use. everyday im shuffling teet teet teeet


on the way balik, singgah kejap dekat look out point sengigi-mataram. lawa gilaaaaa


the famous ayam taliwang. bapok pedas hanat benatang ni


and yeap. i think i'll conclude this drag me to lombok trip in one post. and masih menunggu gambar juga dari ucu dan kawan2 dia. i'll definitely return here. best place tuk bertenang. tak mcm pulau2 di thailand. ya know what, just come here n rasa sendiri experience dia. worth every penny. memula tu tak biasa akan sumpah seranah but u'll learn to blend in with the people and area. looking forward to visit gili trawangan and its people!

0 comments: