ramadhan 1432

nothing much to say. im blending in with life currently. taking it as it comes n go. i am too tired today. i woke up early. as early as 6 am. stomachache. and i cant get back to sleep because i need to work and attend 2 separate events and write a report about those 2 events.

im too tired. i get back home. throw away my beg. jump on the couch. i tried to sleep. i cant get to sleep. too tired. but then i received a call from mom. she ask me to do this and that on her behalf.

and suddenly my dad's image came out thru my mind. thinking about him working everyday. raise me up from a baby to this level. and i thought..

sapa lah aku ni nak mengeluh? baru 6 bulan. dah mengeluh mcm ni. abah? +25 tahun dah kerja. dengan gaji sekecil itu dia mampu menyara family.

aku? gaji besar pun masih tak cukup. terkenangkan abah. walaupun dia tak pernah nak bercakap dgn aku. walaupun dia tak pernah nak bagi aku kasih sayang secara normal..aku kagum dgn abah. tak kesah la dosa apa pun abah pada aku dan vice versa, sapalah aku ni tuk give up sekarang.

aku tak punya harapan banyak. either harapan tinggi tuk buat abah aku bangga. cukup lokman ada. biar dia jadi anak emas abah. tapi aku harap raya tahun ni lagi baik dari tahun lepas. aku taknak tidor lagi lepas semayang raya. aku nak cium tangan dia. mintak maaf. tak kira lah.

kepada sahabat handai beragama islam, selamat menunaikan ibadah berpuasa. akan aku cuba kurangkan #rage dalam diri. taknak dah marah2. keje aku pun dah tak berapa nak stress mana. sedang mencapai titik di antara ketenangan dalam kehidupan.

im tired. i need to work again tmr.
tanggungjawab diberi, aku kena laksanakan.
tidor dulu. walau pun tak cukup.

till then,
ja~

0 comments: