tell me.what kind of mother are u?

"syurga itu di bawah telapak kaki ibu"

and i find this saying is overrated.i know its true.i know that our prophet says that.but try to step in my shoes.u'll get it why did i say this is overrated.

ok i get it.u work.yeah only u work mom.u work from 7 am - 11 am everyday.yes a kindergarden teacher work as long as that hour.

penat? mmg penat.
mengajar.dan menjadi seorang cikgu mmg penat.

balik rumah pukul 11 pagi kau main facebook sampai la ke pukul 6 petang.anak2 kau biarkan kebulur.

hujung minggu mula la penat.demam.sakit gigi.tak larat.ada je alasan kau untuk taknak masak.
mak jenis apa kau ni? lepas tu kau suruh aku makan luar.bila makan luar kau cakap membazir duit.cakap duit takde.

apa kejadah perangai seorang mak mcm ni? taknak masak. bagi alasan. kerja yang 4 jam penat nya mcm keje kat kuari bijih timah.main facebook sampai pukul 3 petang lepas tu tido sampai pukul 6 bangun tido main facebook lagi.bravo.anak2 kau kebulur.lepas tu cakap anak2 tak hormat mak.

bagus perangai.mmg bagus. bila suruh masak ada je alasan kau.ikan sejuk la.bapak kau tak pegi pasar la.tu semua alasan kau.benda ada je dalam peti ais.bukan takde.

tapi aku rasa lepas ni aku dah tak payah complain dah.sbb aku nak berambus dah dari rumah ni.sick and tired of u mom.sorry to say.bukan tak hormat.tapi aku hilang hormat kepada mak yang tak function mcm seorang mak.

aku tak kesah kena sumpah jadi batu mcm si tanggang.aku nak betulkan sejarah dan mitos si tanggang.biar aku jadi benchmark untuk semua.

sekian.
terima kasut.

seorang anak yang emosi, yang tak kenang budi dan jasa seorang mak yang lahirkan dia ke muka bumi.anak derhaka dan tak hormat mak.serta percaya semua MAK TAK LAYAK DAPAT saying "SYURGA DI BAWAH TELAPAK KAKI IBU"

-yum-

0 comments: