Octfest - #1

"Wei Is, kau dah siap design logo dinner? Next week Dibob nak dow, dia dah dok cari aku sehari dua ni, pending beb keje kau, nanti dah siap kau submit kat aku ah k?" Is memandang monitor samsung 23" nya, telinganya di pekakkan dengan bunyian manusia menjerit dan bunyi magazin peluru yang berlumba keluar dari perut minigun-nya. Is pura-pura tak tahu, baginya kerja yang sudah ada tak tertanggung. Dia lebih rela menanggung cacian "pejuang" lain yang sibuk membedil barisan mayat hidup di laman "TINGGAL TUK MATI" (Left 4 Dead).

Sedang Is menyelinap masuk semak mengelak ratusan "witch", lalu permainannya "hang".

"AH SIAL, BANGSAT HOST KOMP PUKI LEMBAB, KERIT GAME BUAT APA SIAL" di tekan alt tab. Paparan screen samsung Is kembali ke "desktop". Sesekali kelihatan nota kaki di bucu kanan screennya berkelip merah, hijau dan biru.

*(HIJAU) Presentation CTU, Translation Transcript, Design Poster MOA - submited.
*(MERAH) LOGO DINNER, MONTAJ DINNER, SCREEN SAVER & EDIT VIDEO
*(BIRU) GRADUATION YAHOO, GRADUATION DINNER, PICK UP HUDA 10/10

Is bingkas bangun. Merebah. Hatinya, "pukimak, harap je exam A selalu, design satu hapa pon tak pandai tapi bila bab teori kau semua paling power, bila tiba bab-bab macam ni, aku yang kau cari, aku yang kau puja, aku yang kau damba, kalau bukan sebab dinner ni semua tuk batch ni, memang aku tinggal bontang, peduli apa aku pasal korang. 3 tahun aku kat sini, i dont give a shit anyway. PUKIMAK, bila nak siap?"

Handphone di capai, tangannya menaip pantas. "U'll be here kan syg?". Message sent. Is bangun. Di capai tuala di ampaian. Air di cedok.


.......................................................................

(akan bersambung di Octfest - #2)

0 comments: