Octfest #2

Janji pukul 2.30. Mandi pukul 3.30. "Bagus Is, bagus, buat la lagi mcm ni", sambil is terkibai-kibai berjalan ke fakulti. Telefon bimbitnya di genggam, beg laptop berisi pelbagai barangan yang tak penah di bawa pelajar lain.



"Wei Ikmal serumah dgn kau kan? Aku dah pesan kat dia suruh gerakkan kau dari kelas pagi tadi. Ko pehal la salu la datang lambat kalau ada discussion group or meeting. Sebenarnya aku taknak amik ko, tapi sebab ko sorang yang boleh buat dgn tolong kiteorg, tu pon sbb puan Zalina paksa kau tahu? Benda ni affect markah kau last sem. Kalau tak, takkan nye aku nak amik ko la". Is membodoh. Laptop, speaker dan broadband di keluarkan. Meja di tarik. Is masih lagi membodoh. Tangannya masih lagi menggenggam telefon bimbit. "Hmm, kelas kot, tak apalah. Dia dah janji nak datangkan? After all im going because of her anyway. I dont give a damn bout this pathetic dinner and the whole community. Im gonna get my degree in other place. This isnt a best place for me. Im stuck with my abilities here. Not with this bunch of downgraded and mind disabled people. Im here because dad told me to stay here. Senang dapat kerja, he says".

Bilik kelas di gegar dgn bunyi futuristik dan juga animasi dedaun dan logo, Dibob, Panjang, Ayob, Milah dan Aimi terlopong. Tak sangka sebangang-bangang Is, semalas-malas Is, dia memang hebat dalam bidang dia.

............................

"Good work Is, dah okay dah tapi color dia tu ko cerahkan sikit, and then smooth kan sikit keyframe dia biar dia nampak cam smooth la. plus la timming +5 ke + 10 ke, overall okay. Aku suka. Korang pun suka kan?" Kata Dibob. 

"Okay."

"Ko asal wey? Takkan touching aku tegur ko gitu?"

"Tade pe ah. Aku banyak benda lagi nak settle. Apa lagi kau nak aku buat?"

"Try cari range color lain, kalau boleh la, yang ni pon dah ok. Kang aku mintak bebanyak ko mengaruk. Stay idea original je, takyah banyak tangan takyah nak vogue sangat, bukan ada pa pon kan?"

"Akay"

............................

to be continued on octfest #3

0 comments: