definisi seorang makwe power

aku boring. sekarang ni, aku tengah stuck dekat kedai nasi ayam kukus dekat taman medan. hari hujan. aku buka laptop, sambungkan internet tablet, aku mundar mandir, kehadapan dan kebelakang, layan blog2, layan timeline twitter yang rata-rata bertemakan cinta. saban hari cinta.

benda biasa, twitter, tempat budak2 hangout pon. orang berkerjaya dan matang yang serius dengan hidup tak hangout sana.

jadi, aku pun rasa macam nak menulis something, berkenaan cinta juga, iaitu, pempuan.

jadi before aku elaborate topik kebosanan aku petang ni, rata-rata aku tengok, baik muda, baik tua, baik yang hipster ataupon old school, semuanya nak jadi deep. kebanyakkannya yang dalam twitter, semua nak ekspress diri dalam nilai yang terlalu dalam, sehinggakan, tiada sapa yang faham.

ya, ya, sila facepalm. kadang2 pun nak gelak, perkataan yang di guna, tidak wujud. tidak pernah di dengari, ataupun paling bangsat, salah di gunakan. *pasang lagu scoin - orang yang ku sayang-sayang*.

jadi aku tanya diri sendiri, kemana perginya golongan makwe yang gemarkan lukisan. kata art, kata deep, berbanding dengan kata-kata bermakna, lukisan punyai nilai yang lebih deep. sebab, dalam lukisan, tiada perkataan. tiada perkataan, maka, idea nya tidak berpenghujung. motifnya lebih deep. tengok berapa kali aku guna perkataan deep untuk gambarkan bertapa deepnya makwe yang suka lukisan ni. paintings. tak kesah la conteng ke apa ke.

makwe baking? cupcakes? pavlova? macaroons? durian crepe? sorry, golongan seperti ini sudah terlalu ramai dan layak di brozonekan serta merta. sama jugak dengan makwe islamik yang lagaknya seperti putus cinta. jangan terperangakap dalam cinta sesat mereka kerana allah dan juga mencari penganti setelah kehilangan segala-galanya.

jadi pencarian makwe yang paling ultimate adalah kembali di jalanan. tanya diri sendiri, berapa kerap makwe bermotorsikal kuasa tinggi yang anda pernah jumpa di jalanan? rata-rata, semuanya terlalu power untuk di berikan diskripsi. pergilah lepak ke mana2 TTS bersama bikers. tunggu makwe ni buka helmet lepas tu lepaskan rambut, datang kat table tu, salam brothers calit gua cakap lu. rare siak. rare.

makwe main video game? bosan. diorang ni bila kita beri perhatian mulalah nak slutting for money, lelaki pulak kalau jumpa makwe jenis ni, bakal jadi dubuk liar yang horny. show off, marking kawasan. hekeleh ingat gua nak sangat mengorat makwe yang main game ni. kebanyakkannya main sebab bosan, buat dengan niat nak jadi gamer yang betul2 professional. ingat aku tak pernah ada makwe yang jenis main game ke? ada la. lepas satu ketika, bila diorang dah grow up. gaming ni hanyalah suatu persinggahan je bagi diorang. rata-rata main game pc, kalau nak jadi seorang makwe gamer yang super rare, mainlah ps3 dengan title video game original, tak pun, jenis makwe layan arcade game di mall2.

idea makwe rare, bagi gua. mungkin awek2 yang sukakan aktiviti yang tidak di lakukan oleh awek2 lain. paling mudah, awek2 yang betul2 kaki pancing. or awek2 yang sukakan hobi-hobi rare yang lain. macam minat alat musik angklung ke, main tarian piring ke. kahkahkahkah memilih.

tapi tu la. saje je share berkenaan makwe2 ni. its just opinion. jumpa makwe yang 24 jam nak share nasihat cinta, rasa macam nak backhand je. tu belom lagi mengajor makwe2 lain untuk hidup di dunia, yang meroyan kesakitan akibat cinta, yang dok tweet zodiak, itweetgirlsdaily, thenotebook etc. cmon. takkan hidup anda seboring itu? there is a lot more to give in life. actually living is more meaningful. do not be afraid to make mistake. 

moral :
kalau cari makwe tu, biar susah, umpama sebutir berlian di dalam padang penuh periuk api. rare tak?