Mary's In India

terima kasih yang mengucapkan selamat untuk saya semperna ulang tahun hari lahir saya. usia saya? usah cerita. tua bangka kata a.samad said.

kita sering alpa, tentang perkiraan usia 9 bulan ataupun terpulang lah berapa lama kita berada di dalam kandungan ibu kita. atapun apakah kebajikan yang kita telah buat kepada dia selama kita sudah dewasa ini?

saya sering terfikir tentang hal itu.

saya pun sudah terbiasa, terdidik untuk tidak menyambut ulang tahun hari lahir. kalau menyambut ulang tahun hari lahir kawan-kawan, saya pandailah. apa lagi untuk buat parti mengejut untuk kawan-kawan, saya yang paling handal.

sampaikan hari lahir kali ini, mungkin juga mak dan abah saya lupa. apa tah lagi adik beradik yang lain.
tapi tak apa, saya mmg sudah lali dan hati juga sudah tiada punya rasa apa-apa.

teman istimewa? tiada. sambutan istimewa? tiada.

mungkin kini saya masih belum berhenti mencari jawapan yang saya cari-cari. tentang perihal satu teka-teki yang hilang.

selamat malam. kini saya setahun hampir dengan kematian.

0 comments: