tak rasa nak cermin diri dulu ke?

sebenarnya aku kurang faham. dan tak faham. dan mungkin takkan faham sampai mati walaupun aku di explain sekali dengan alasan :-

"melei, lumrah/fitrah manusia, tak matang, jeles"

boleh gila kepala aku memikir. yang kau anti sangat kpop jpop tu kenapa? kalau mpop aku boleh "brain" lagi. ini kpop or jpop? apa masalah kau sebenarnya? kau jeles? kau rasa kau pandai?

dont judge the book by its cover. mentang-mentang dia pilih profession jual betis, jual kaki, jual muka kau label dia murah? kau label dia bodoh? penah tak kau bangun pagi, tgk cermin. tgk muka kau sendiri.

kau nak aku berbual facts ke berbual secara sarkasis? ke nak aku berbual secara membodohkan diri kau? seriusly aku tak la fanatik sangat dgn kpop ni kan. tak la sampai meraung2 menangis2 kalau tak dapat tgk diorang perform, or follow each konsert, or ada blog sendiri ke fanpage pasal bebenda kpop ni. aku minat kpop as they are. mcm tu je. kalau tgk aku enjoy, takde sampai nak dig in ke whatever. i dont get it guys.
hating them for what?

cakap go thru under the knife la. miming la. kau penah jumpa dedepan ke? penah dengar konsert live diorang? or even download the whole album? seriusly. kalau pernah meh ah kita table talk. nak jugak tgk pandangan professional kau semua sebagai pemusik kan.

baru la belajar course 1st class sains social seperti ****** or ****** n ******. dah berlagak n nak label org itu ini. btw kau tau tak ada satu group tu dia ada degree in aeronautics? some in pharmacy. kau setakat baru la lawyer cabuk uni pon IPTS. memekak. kau apa hal? dah la muka buruk. need mekap lagi. kan? pepagi dah ngutuk org. rupa paras pon. alahai adibah noor-type.

kau sedar tak diorang takde kekangan bahasa ataupun adat? pemilihan profession dalam varsiti dan diversiti kat korea ke japan ke tu dah biasa. nama je ada degree lawyer, tapi relax je jual mee calong (ramen). kita org melayu? nak? kalau kau tanya aku pon aku kata taknak buat apa aku study penat2 setakat nak jual mee calong ye tak?

aku rasa kalau kau nak kutuk sbb kau tak faham. sebenarnya kau yang bodoh. sbb minat aku ke benda2 asian mcm kpop n jpop ni la buat aku study sendiri dlm bahasa diorang. bahasa melayu org luar mana yg nak belajar? mat salleh? berapa ketul la sangat. kau penah dengar phase "the rising dragon of the east"? lupa sapa yang penah OWN pakatan axis dulu? own half of the world? kelakar sungguh. mcm ni kata kuat baca buku. tapi sebenarnya kau poyo. eventho aku tak belajar benda ni secara mainstream, aku beli buku, beli dictionary, study sendiri. ok la walau tak fasih, at least kalau aku pegi melancong takde la aku jadi mangsa potong2 jual kat sana. or kena tipu. sigh

kau nak label aku kutuk melayu? sila. sebenarnya menjadi seorang melayu banyak menghalang aku dari mempamirkan 100% protensi dalam diri. bangga sangat jadi melayu. islam kau tak bangga. kau sedar tak nabi kita ni pon bukan melayu. arab dogol tu ha.ketuanan melayu dah tebal sangat dalam kulit. org melayu kat malaysia ni ibarat mcm dekat varhalla. masing2 keturunan zeus, archillies, poisedon, ares, athena. semua dewa-dewi. tak suka kau judge.nak itu ini kau mintak. semudah itu je kan? senang jadi org melayu n rakyat malaysia. suka2 hati mintak suka2 hati #mohon. tak susah. kau cuma perlu suruh mak bapak kau lahirkan kau kat malaysia a/k/a varhalla and voila, automatically kau dah jadi DEWA/DEWI. dah boleh label, dah boleh judge. ok now u #WIN

ni sekarang aku atas lori. nanti aku upload la bukti fizikal. akan aku letak gambar seblah2. #retis korea vs # retis melayu. poyo. dapat hidayah kau semua nak jadi alex mercer. nak jadi hana tajima. HIDAYAH #FTW. apasal tak jadi antu purdah. quit seeking publicity. kata islamic, menjual diri jual muka jual tutur kata dalam cerita berunsurkan hiburan kan menyumbang kepada harta yang was-was or syubahah? hah ceritalah. bukan ke kau semua tadi bijak. student kan? sila lah. pangkahlah aku. aku peduli hapa?

so kat sini aku sekali lagi nak menegaskan point kat sini. biar la apa pun jenis musik or genre hiburan yang kau semua layan, kalau kau tak suka, bukan susah. matikan saja tv or radio tu. mengutuk or melabel? itu ke mentaliti kau? kelakar. ingat bijak sangat, lagi bijak dari awek2 kpop. and cantik la kan. *muntah hijau + tahi hijau sikit*

p/s: kalau kau fikir kau islam, kau boleh jadi apa2 yang kau nak. kalau kau fikir kau melayu? kau layu :)

0 comments: