aku bukan berada di tempat yang sepatutnya untuk aku berbicara tentang mati dan pergi.

seorang lagi sahabat telah pegi meninggalkan aku dan rakan-rakan yang lain di dunia yang bersifat fana ini yang di pinjamkan dari ilahi kepada kita untuk kita corakkannya.

pemergiannya tak di jangka, tak di sangka, tak di duga.
bukannya setiap kematian tidak membuka mata. tetapi aku kerap alpa,

tatkala maut menjelma, gelora hati berirama.
hidup gelumang dosa. durjana nurbisa di mana mana.

kali ini giliran mu sahabat, doa mu telah ku panjat, ku semat.
giliran ku tidak ku tahu, nama ku menunggu di panggil-MU.
dalam lena dalam jaga takkan ku duga entahnya bila.

aku sedih. terlalu sedih dengan pemergian mu ini.
ya allah, ya rahman, ya rahim.

izinkanlah insan mu yang berdosa ini sekali lagi memohon doa, agar di tempatkan roh sahabat ku ini di dalam kalangan orang2 yang mu yang beriman dan bertaqwa.

amin amin ya rabbal-a'lamin..

selamat malam.
sesungguhnya, esok masih ada.

sahabat handai, jagalah diri mu. tak kira di mana pun dan apa pun yang kalian lakukan. aku tak sanggup lagi menempuhi keadaan sebegini. aku tak bersedia..

1 comments:

Pink said...

touching T__T